هنر کاشی کاری و نقش انواع چسب کاشی و سرامیک

راهنمای قیمت فروش و خرید افزودنی‌های بتن شامل روان کننده بتن و فوق روان کننده بتن، زودگیر بتن، میکرو سیلیس، ژل میکروسیلیس، ضد یخ، انواع مواد کف‌سازی صنعتی مانند کفپوش اپوکسی، پودر سخت کننده بتن و بتن سخت ملاتی، محصولات آب‌بندی عایق پلیمری دو جزئی، واترپروف پودری و مایع، پرایمر قیری پایه آب و حلال، ترمیم کننده بتن ویژه و مقاوم‌سازی، انواع چسب بتن، کاشی، سرامیک و خمیر کاشت میلگرد، اسپیسر بتنی و میان بولت آببند پلاستیکی، صلیب، قطعات و ابزار کاشیکاری، انواع گروت سیمانی منبسط شونده، پر مقاومت و اپوکسی، ماستیک پلی یورتان دو و تک جزئی، روغن قالب پایه نفتی و امولسیون، انواع واتر استاپ بنتونیتی، هیدروفیلی و واتراستاپ PVC، الیاف بتن پلی پروپیلن، پلیمری، فورتا، فولادی جایگزین آرماتور و…

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۰۲

هنر کاشی کاری و نقش انواع چسب کاشی و سرامیک

۴ بازديد

کاشی کاری بیش از جنبه کاربردی ساختمان و تزئین است. کاشی یک شکل هنری پیچیده با تاریخی غنی است که قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد. امروزه نیز هنر کاشی‌کاری زنده، پیشرو و کاربردی است و معماران و پیمانکاران حرفه‌ای‌ها به بررسی الگوهای خلاقانه با انواع چسب کاشی، سرامیک و پودر بندکشی، برای ایجاد طرح‌های خیره‌کننده می‌پردازند. در این مقاله به دنیای جذاب کاشی کاری می‌پردازیم و اینکه چگونه استفاده صحیح و هوشمندانه از انواع چسب کاشی خمیری، پودری سرامیک پرسلان و سنگ اسلب می‌تواند به این هنر زیبا کمک کند.

کاشی، سرامیک پرسلانی و سنگ‌های اسلب به دلیل استحکام، دوام متناسب با عمر ساختمان، تطبیق‌پذیری، زیبایی و جذابیت‌های ظاهری، انتخابی محبوب هستند. کاشی و سرامیک‌ها در طیف وسیعی از رنگ ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و خصوصیات ویژه‌ای همچون ضد آب و اسید بودن، در انواع: استخری، گرانیتی مخصوص کف حمام و سرویس بهداشتی، بین کابینتی آشپزخانه هستند و امکانات بی‌حد و حصری را برای ایجاد الگوها و طرح‌های منحصر به فرد ارائه می‌دهند. در اینجا چند الگوی کاشی و سرامیک محبوب آورده شده است:

  1. الگوی ساده (Straight Lay) : این ساده ترین الگوی کاشی کاری است که در آن کاشی ها در یک خط مستقیم قرار می گیرند و طرحی مانند صفحه شطرنج ایجاد می کنند. این الگو بی انتها است و در هر سبک دکوری کف و دیواری به خوبی می آید.
  2. چیدمان مورب (Diagonal Lay) : این الگو تا حدودی شبیه به چیدمان مستقیم است، چیدمان مورب شامل کاشی هایی است که با زاویه 45 درجه نظم پیدا می کنند. این الگو می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد و برای افزودن جذابیت بصری عالی است.
  3. شاه ماهی (Herringbone) : این الگو شامل چیدن کاشی های مستطیلی به شکل زیگزاگ است. این شکل از نصب کاشی و سرامیک ها یک انتخاب کلاسیک است که حسی از پیچیدگی را به هر فضایی می آورد.
  4. الگوی بافت سبد (Basketweave) : این الگو بین دو جفت کاشی افقی و عمودی متناوب تکرار می شود و جلوه بافته ای ارائه می کند. این روش چیدمان یک الگوی عالی برای بازسازی  و ترمیم فضاهای قدیمی یا سنتی است.
  5. موزاییکی (Mosaic) : این شامل ایجاد طرح ها یا تصاویر پیچیده با تکه های کوچک کاشی است. این شکل کاشی کاری که در بناهای سنتی معماری ایرانی و اسلامی با عنوان معرق شناخته می شود یک انتخاب هنری است که می تواند به عنوان نقطه کانونی یک اتاق عمل کند.

نکاتی برای خرید چسب کاشی و سرامیک مقرون به صرفه

برای داشتن انتخاب و خرید بهینه، ابتدا نوع کاربری کاشی کاری به دنبال آن چسب را مشخص کنید (داخلی یا خارجی) جنس و کیفیت سطح زیرکار را در نظر بگیرید، به طور مثال توجه کنید که کاشی و سرامیک را روی کدامیک از زیرسازی های: گچ، کاشی کاری دیوار، بتن، گرمایش از کف، سیمان، عایق رطوبت ایزوگام، کناف، آجر، ام دی اف پوشش آب‌بندی، قرار است نصب شود.

برای داشتن بهترین انتخاب به دنبال پاسخ به این سوالات باشیم که آیا چسب کاشی ضد آب است، معایب چسب کاشی چیست، چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری، آیا چسب کاشی انتخابی به اندازه کافی محکم است، هر کیلو چسب کاشی برای چند متر مربع از کار کفایت می‌کند، تفاوت‌های چسب کاشی پودری و خمیری را در نظر بگیریم، چسب سرامیک بهتر است یا سیمان، آیا چسب کاشی روی گچ می‌چسبد، چسب کاشی چقدر طول میکشه خشک بشه و مواردی از این دست.

همچنین بهتر است از برندهای معتبر و با کیفیت خرید کنید و مطمئن شوید که چسب دارای ویژگی‌های ضدآب و مقاوم در برابر حرارت و سرما است. توجه داشته باشید که نوع سطح (کاشی، سرامیک، پارکت و…) مورد استفاده را در نظر بگیرید، قبل از خرید، به لیست قیمت خرید چسب کاشی خمیری ۱۲ کیلویی، سطلی کوچک یک و ۵ کیلویی و چسب پودری سرامیک پرسلان ۲۵ کیلویی، موجود در نمایندگی‌های فروش عمده نگاهی بیاندازید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و به دقت انتخاب کنید.

در ادامه به صورت تیتروار به دیگر موارد موثر بر انتخاب و خرید خواهیم پرداخت:

  • مقایسه قیمت های فروش: قبل از خرید، بهتر است قیمت های تامین کنندگان عمده یا خرده فروشان مختلف را مقایسه کنید. این روش می تواند به شما کمک کند بهترین مورد برای خرید پیدا کنید و به طور بالقوه در پول خود صرفه جویی کنید.
  • گزینه های میان رده را در نظر بگیرید: انتخاب یک چسب کاشی میان رده که هم بادوام باشد و هم مقرون به صرفه باشد، می تواند یک انتخاب فنی و اقتصادی باشد. به عنوان یک نمونه که خصوصا در پروژه های بزرگ تاثیر خود را نمایان می سازد، میتوان به چسب کاشی پودری اشاره کرد. و می بایست به یاد داشت که، استفاده از چسب های کم مصرفی که ممکن است نیاز به تعمیرات مکرر داشته باشند و به طور بالقوه هزینه های طولانی مدت را افزایش دهند، خودداری شود.
  • خرید عمده: اگر پروژه بزرگی دارید یا نیازهای آتی کاشی کاری را پیش بینی می کنید، خرید چسب به صورت عمده اغلب می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه شود. با تامین‌کنندگان یا خرده‌فروش‌ها در صورت ارائه تخفیف برای خرید عمده، بررسی کنید.
  • فروش ویژ و تخفیف قیمت خرید را بررسی کنید: جریان فروش کارخانه تولید کننده مارک‌های ترکیه‌ای و صادراتی ایرانی مانند برندهای bk2f شیمی، ساروج، اپوکسی، هنکل و غیره، تبلیغات، یا تخفیف چسب کاشی و سرامیک را پیگیر باشید. خرده فروشان ممکن است در برخی بازه‌های زمانی برنامه‌های فروش ویژه یا تخفیف‌های فصلی خرید را ارائه دهند که می‌تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند. 
  • نصب کاشی و سرامیک، به صورت پروژه‌های DIY را در نظر بگیرید: نصب کاشی‌های سرامیکی و استفاده از چسب کاشی خمیری می‌تواند در هزینه‌های نیروی کار صرفه جویی کند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که مهارت‌ها و دانش لازم را برای اجرای قوی یک پروژه DIY (شامل: طرز تهیه، روش اماده‌سازی ملات و نحوه استفاده صحیح از چسب ساختمانی) مورد نظر را دارید.

بندکشی سرامیک

بندکشی کاشی و سرامیک برای ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت بر روی سطوح کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. این فرآیند به تعمیر نقاط خالی و اصلاح ظاهر کاشی یا سرامیک کمک می‌کند. مزایای بندکشی شامل افزایش زیبایی و استحکام سطح، جلوگیری از نفوذ آب و ضد عفونی کردن فضا می‌باشد.

امروزه پودر بندکشی آماده مصرف بر پایه‌های رزین اپوکسی و سیمان با ویژگی‌هایی چون ضد آب، ضد اسید، خارجی، نانو و آنتی باکتریال در رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، قهوه ای، طوسی، به عنوان روش صحیح جایگزین بندکشی با سیمان سفید، سیاه، ماسه بادی و پودر سنگ، برای کاربردهای مختلفی مانند: بند کشی سرامیک پرسلان کف دستشویی و آجر کاری نسوز نما، سنتی، فشاری، هلندی، قرمز، گری، دکوراتیو، قزاقی، سنگ فرش لاشه کوهی کف و نمای سنگ تراورتن و مالون دیوار، موزاییک‌های طرح دار پلیمری حیاط، کف پشت بام، واش بتن، جدول بتنی، حمام، سرویس بهداشتی، رنگی، اسلب، ساختمان، جداول، استخر، آجر نما، توالت، دستشویی، دیوار بلوکی و ترمیم قابل استفاده است.

نتیجه گیری

پیگیری هنر کاشی کاری از گذشته‌های دور تا به امروز یک سفر جذاب، در دنیایی از خلاقیت، کارایی و دقت است. اینکه کاشی و سرامیکی‌های پرسلانی را با کدام یک از الگوهای صاف و ساده می‌چینید یا یک طرح پیچیده می‌سازید، درک نقش انواع چسب کاشی و پودر بندکشی در طریقه ایمن‌سازی، نحوه کار با آن و تقویت این الگوها بسیار مهم است.
همانطور که ما به کشف مرزهای جدید در طراحی و دکوراسیون خانه ادامه می‌یابد، هم افزایی بین کاشی، سرامیک سنگ اسلب و انواع چسب کاشی در هنر کاشی کاری محور باقی خواهد ماند. بنابراین، چه یک حرفه‌ای باتجربه باشید و چه از علاقه مندان به انجام کارهای DIY، شناخت نکات فنی مانند: نحوه‌ی ساخت، ترکیبات مواد تشکیل دهنده، زمان خشک شدن، میزان مقدار مصرف در هر متر مربع، حداکثر ضخامت نصب و طرز استفاده از امکانات بی‌پایانی که این مصالح ارائه می‌دهند استقبال کنید و شاهکار خود را خلق کنید!
 
همواره می توانید برای خرید، مشاوره و دریافت لیست قیمت فروش با کارشناسان فنی ما در گروه مهندسی بتن آزما در تماس باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.